Klovharu-muki

Tue Klovharua

Muumikirjojen luoja ja monipuolinen taiteilija Tove Jansson lahjoitti Klovharulla sijaitsevan mökkinsä Pellinge Hembygdsförening -yhdistykselle vuonna 1991. Lahjakirjassaan hän esitti toiveen paikan säilyttämisestä niin alkuperäisessä asussa kuin mahdollista. Tämän kulttuurihistoriallisesti arvokkaan teon 30-vuotispäivän kunniaksi yhdistys teetti mukin kaikkien meidän iloksi, jotka osaltamme haluamme tukea tämän Pellingissä sijaitsevan ainutlaatuisen paikan säilymisen myös tuleville sukupolville.

Mukin kuvitus on japanilaisen kuvittajan Ayako Aben käsialaa ja tätä haluttua keräilyaarretta on valmistettu rajoitettu määrä Pentikin keramiikkatehtaalla Posiolla Suomen Lapissa.

Koska mukia tilattiin etukäteen yli odotusten ja kiinnostus juhannustorilla 2021 oli erittäin runsasta, mukit on nyt myyty loppuun eikä niitä näin ollen enää ole ostettavissa Pellingin kesätorilla tai Hörbergsgårdenin museolla.